Systemy zarządzania relacjami z klientem
System CRM (Customer Relationship Management) służy do zarządzania relacjami z klientem. Na ten system składają się działania i instrumenty potrzebne do zarządzania kontaktami z klientami.
Co to jest CRM?
Nie ma jednej definicji. Bardzo często przyjmuje się, że jest to strategia wspierająca działania marketingowe, w tym proces sprzedaży i wszystkie działania dotyczące obsługi klienta. Cel tej strategii odnosi się tylko i wyłącznie do potrzeb klienta. Bardzo duży nacisk kładzie się na wykształcone kulturowo wzorce zachować.
Jaki jest cel CRM?
Celem systemów CRM jest doskonalenie oraz wprowadzanie w praktyce takich strategii działania, które razem z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, mają minimalizować rozbieżność pomiędzy aktualnymi oraz przyszłymi działaniami firm w obszarze pozyskiwania, utrzymywania oraz budowania odpowiednich relacji z klientami.
Jakie możliwości daje wprowadzenie systemu CRM w swojej firmie?
Systemy CRM wykorzystują metody, oprogramowania oraz możliwości internetu, które ułatwiają podmiotom gospodarczym stworzyć określone relacje z klientami. Na przykład, jeżeli masz bazę wszystkich swoich klientów, to za pomocą systemów CRM możesz efektowniej zaspokajać ich potrzeby. W systemie CRM możesz mieć przykładowo informacje dotyczące preferencji danego klienta, wymagań w zakresie jego obsługi oraz indywidualnych potrzeb. Tego rodzaju systemy są szczególnie przydatne w e- sklepach. Posiadamy nasz autorski system CRM. Współpraca z większości naszych klientów, na przykład przy projektowaniu stron internetowych opiera się na kontakcie e-mailowym i telefonicznym.
Intracon zajmuje się nie tylko tworzeniem stron www, ale prowadzimy również konsultacje marketingowe, na których możesz dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać możliwości systemu CRM.